czwartek, 21 marca 2013

Łosoś w cieście francuskim

W zasadzie co tu dużo pisać :) Ciasto francuskie kupne. Jeszcze nie doszłam do etapu robienia własnoręcznie, chociaż chodzi mi to po głowie.

Tak więc potrzeba:
  • rolkę ciasta francuskiego
  • ok 30 dkg fileta łososia bez skóry (polecam własnoręczne skórowanie - taniej!)
  • łyżka musztardy dijon
  • sól
  • pieprz
  • suszona bazylia

    Łososia marynujemy min godzinę wcześniej. Wyfiletowaną i oskórowaną rybę należy oprószyć solą (koniecznie morską) i pieprzem, następnie nacieramy filety dokładnie musztardą. Jako, że musztarda jest kwaskowata, nie trzeba już używać cytryny. Zawijamy łososia w ciasto francuskie, jak warkocz, żeby było trochę dopływu powietrza do łososia. Wierzch ciasta smarujemy żółtkiem i posypujemy bazylią.  Pieczemy w 180 stopniach ok 20 minut.

    Do tego podajemy sałatę. Użyłam miksu sałat, dodałam pokrojone w paseczki suszone pomidory i ser camembert. Połączenie rewelacyjne.

    Lekkie, sycące i pyszne danie, wymagające niewielkiego nakładu pracy. A przy tym okazałe :)



1 komentarz:

  1. wspaniałe danie :) Uwielbiam łososia w cieście, ale z musztardą jeszcze nie robiłam ...czas spróbować :)

    OdpowiedzUsuń