piątek, 3 sierpnia 2012

Zupa krem z cukinii

Mówiłam już, że przepadam za cukinią? :)
Dzisiaj doskonała zupa krem z cukinii. Naprawdę krem. Gęsty, smaczny, pożywny i prosty w przygotowaniu.
  • Cukinia (jak mała to ze dwie)
  • Ząbek czosnku
  • Cebula
  • Kostka rosołowa
  • 2 serki topione złoty ementaler albo jakieś śmietankowe
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • Sól
  • Pieprz
  • Wek na grzanki
W garnku rozgrzewany odrobinę dobrej jakości oliwy z oliwek. Na to wrzucamy posiekany czosnek i cebulę. Do zeszklenia się. Cukinię kroimy w kostkę i obsmażamy razem z cebulą i czosnkiem. Ja nie obieram skorki z cukinii. Uważam, że ma ona znaczącą rolę w kwestii smaku. Zalewamy wodą, dodajemy kostkę rosołową (warzywna sprawdza się najlepiej) i gotujemy aż cukinia zmięknie. Następnie dodajemy dwa serki topione, śmietanę i wszystko blendujemy na gładki krem. Doprawiamy wg smaku i potrzeb.

Do tego grzanki. Weka pokroiłam w grube paluszki, lekko skropiłam oliwą z oliwek i obsmażyłam z każdej strony.





 




1 komentarz:

  1. Rewelacyjny, prosty przepis! Zupa wyszla naprawde super :) Mieszkam w Japonii ale bez problemu dostalam wszystkie skladniki w pobliskim markecie. Tak wiec mysle, ze zupka z tego przepisu bedzie czestym gosciem na naszym niskim stoliku ^^
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń