środa, 18 lipca 2012

Spaghetti alla Bolognese

Czy można nie lubić spaghetti? Jeśli można to jest to dla mnie niepojęte. Mi spaghetti smakuje zawsze i prawie wszędzie. Owszem trafiłam na lepsze i gorsze, ale zawsze smakuje.

Do przygotowania mojego spaghetti potrzebne będą:

  • ok 400 g mielonej wołowiny
  • pasta pomidorowa z pomidorów pelati (lub zblendowane pomidory pelati w puszcze)
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 małe cebule
  • suszone oregano
  • słodka, mielona, czerwona papryka
  • sól
  • pieprz
  • makaron

Wołowinę podsmażamy i przekładamy do oddzielnego naczynia, na tej samej patelni należy zeszklić posiekaną cebulę, którą dołączamy do mięsa. Do tego wciskamy dwa ząbki czosnku, wsypujemy ze dwie łyżki oregano (musi go być sporo), słodką paprykę, sól, pieprz (wszystko według własnych upodobań). Zalewamy pastą pomidorową i dusimy całość ok 15 minut. Osobno gotujemy makaron al dente. Ja użyłam makaronu Fettuccine. Makaron mieszamy z sosem, posypujemy lekko serem (najlepiej parmezanem, ale z braku laku sprawdzi się jakikolwiek ser żółty). Udekorowałam pomidorkiem koktailowym i bazylią.

Całość przygotowań zajmuje ok pół godziny.

Smacznego.




1 komentarz: